Tuesday, July 7, 2009

Semuanya sudah ditentukan...

Cerita ini berlaku pada hari semalam...

12.00 tengah hari
"Rul, petang ni boleh tolong gantikan kelas saya tak? Saya kena pegi taklimat H1N1 di SMK Padang Temu",kata Mr Seit.Aku dengan tidak berfikir panjang berkata,"OK, No problem".
Sebab, apabila aku gantikan kelas pada hari Isnin ni, maka Mr Seit akan menggantikan kelas beliau pada hari esok. Oleh itu, esok aku tak ada kelas tambahan la...Tapi apa faedahnya??sebab walaupun tak ada kelas tambahan, aku perlu datang juga pada pukul 3.00 hingga pukul 4.30 petang untuk aktiviti Persatuan Bahasa Malaysia. Emmmm...aku tak kisah la...

4.40 petang
Ketika menjemput Tini, "Yang, saya demam...",kata Tini. Saya membawanya ke klinik. Banyak jugak ubat diberi beserta MC pada hari esok.

Hari ini, aku mengerti mengapa aku perlu menggantikan kelas Mr Seit pada hari semalam. Jawapannya, pada hari ini jadual tersangatlah pack. Kelas aku dari pagi hinggalah pukul 1.05 tengah hari. Oleh itu, selepas meminta kebenaran untuk balik seketika untuk hantar makanan kepada Tini dengan alasan kelas sudah habis.

Jika petang ini ada kelas tambahan, bagaimana nak hantar makanan??Semuanya sudah ditentukan. Hanya Allah mengetahui segalanya. Indahnya perancangan Allah..

No comments: