Wednesday, July 22, 2009

Tak Faham!!!!

Tak ada niat yang tersembunyi. Hari ini, aku dapat bill statement daripada bank I***m. Walaupun ada dasarnya aku tidak lagi berhutang dengan bank I***m tetapi sebaliknya bank inilah yang berhutang dengan aku, tiba-tiba je dapat bil yang meminta aku membayar sebanyak RM60.



Alasan: Annual Fee



Dahulu, Si Sales Girl yang buat promosi kad ni kata,



"that's free for life. Don't worry. Just tolong saya dan menaikkan bank beragama islam kerana kita agama islam".



So, aku dan Tini pun amik aje la.sebab nak tolong...



Aku pun call la bank ini. Dia boleh cakap :



"RM60 tu perlu dibayar. sebab aku tak guna kad tu sekurang-kurangnya 12 kali".



dulu, tak cakap pulak.



Aku bukan kisah sangat pasal RM60 tu. tapi ini soal prinsip. Sebab, aku pernah jugak alami perkara seperti ini dengan bank lain. Hasilnya, setelah aku buat follow up by email je, dia orang akan call dan akan kreditkan balik bank fee tu dengan pujukan agar aku tidak menutup akaun.



Malangnya perkara seperti ini tidak berlaku di bank I****m.Sedih sebab sayangkan RM60, anda kehilangan pelanggan...Inilah beza bank ini dengan bank-bank lain. Bank lain sibuk mengharapkan pelanggan tetapi sebaliknya untuk bank ini.



p/s: Pada hari esok, Bank ini akan kehilangan 2 orang pelanggan ....

No comments: