Friday, July 17, 2009

Baru Aku Menyedarinya..

Lima tahun yang lepas, kami (aku bersama Aji) mendaftar di Maktab Perguruan Kuala Terengganu Batu Rakit ( kini dikenali sebagai Institut Perguruan Datuk Razali ). Suasananya amat berbeza semasa kami mendaftar di Universiti Malaysia Sabah dulu. Ini kerana kami diorientasi oleh adik-adik yang jauh lebih muda daripada kami.

Em...Dah lari topik ni. Kali ini, agaknya aku dah matang sikit. Sudah ada target masa masuk kelas. First time kelas je, semangat tak alang-alang. Tapi, dalam pada semangat tu, aku selalu complaint kat gang-gang kelas aku. Aku tak tau kenapa semua pensyarah kat maktab ni suka guna marker pen yang dah nak habis ink. Nampak tak jelas dan kabur je.

Suatu hari, aku cerita ngan Opek tentang hal ni. Dia ketawa besar. Dia suruh aku try cermin mata dia. Em...Nampak jelas yang teramat sangat. Kini barulah aku perasan yang aku sudah rabun. Allah memberi peringatan kepada aku yang aku sudah tua.

No comments: