Thursday, July 23, 2009

Bengang!!!

Entah la...mungkin aku tak patut buat macam ni...tapi ...aku manusia biasa,ada perasaan, ada akal dan ada emosi yang kadang-kadang, aku sendiri gagal mengawalnya.

Pagi tadi, aku mendapat Local Order dari Pejabat Pendidikan Daerah. So, aku plan nak submit hari ini juga. Jadi, aku lengkapkanlah kedatangan pada 20 Jun 2009 yang lepas. Actually, aku sudah hantar ke PPD kedatangan yang original tetapi aku pun tak faham, mana kedatangan tu pada masa ini. Yang ada cuma yang fotocopy sahaja.

So, dipendekkan cerita, aku pun minta jasa baik cikgu-cikgi ni untuk tanda tangan balik kertas kedatangan tu based on fotocopy yang aku ada simpan la. Semuanya berjalan lancar.Sampai la pada seorang cikgu ni...

Aku :
"Cikgu, boleh tak cikgu tanda tangan kat sini. Actually, kedatangan yang original saya dahbagi ke PPD tapi bila dapat Local Order je, PPD kata belum dapat lagik kedatangan masa tu. So, kita kena tanda tangan lagi sekali."

Cikgu ni:
"Ey.....ini kedatangan saya tak nak tanda tangan....saya tak nak...hahahahah".

Tak sakit hati ko???Hello, aku bukan mintak duit. Aku minta tanda tangan je...Bukan untuk kesenangan aku. Untuk kesenangan semua.

Semua??Ye la...Untie dapat duit makanan dia....Aku tak hadapi sebarang masalah dalam menjalankan tanggungjawab aku sebagai penyelaras LDP, cikgu-cikgu yang tanda tangan ni tak la kena bagi surat tunjuk sebab angkara tidak hadir LDP.

Sometimes, aku tak faham ada orang yang menyusahkan benda yang mudah. Tak kan aku nak tanda tangankan untuk mereka. Sebagai penyelaras, yes...aku bincang dengan pentadbir, nak buat apa, yes, aku fikirkan siapa penceramah , yes....aku buat proposal, yes...aku hantar pra LO bila dah dapat surat kelulusan,yes...aku pastikan LDP berjalan lancar, yes...aku buat laporan tentang perjalanan LDP, yes...aku hantar laporan kedatangan pada PPD...tapi tak kan tanda tangan pun aku nak tanda???

Mungkin, ini adalah sebahagian daripada dugaan hidup.Ialah yang mematangkan kita.

"Ya Allah, Kau bantulah hambaMu yang lemah ini.
Aku tidak berdaya,Ya Allah.Hanya Kau yang berkuasa.Amin"

No comments: