Monday, June 15, 2009

Mulut tak Ada Insurans...

Zam PAR Sekolah aku cakap, "Rul, R****** nak pindah".Aku dengan selamba menjawab..."Bagus lah...budak ni pun bukan baik sangat...kurang ajar ngan aku sebab dia ingat dia dah hebat...".Ya Allah,Aku pun tak tau kenapa mulut aku berkata begitu di kala aku sedang berpuasa...Astagfirullah...
Mungkin, keceluparan mulut aku ni sebab kes masa kelas tambahan tempoh hari. Budak ni ngan member dia lagi sorang betul-betul menguji kesabaan aku sebagai seorang guru. ye la...Kalau masa zaman aku jadi murid dulu, aku x berani nak buat macam tu...
Dia orang dua orang tak puas hati sebab dia kata aku ajar lebih kat budak-budak berbangsa cina pada hal, aku sebenarnya bagi latihan pemulihan untuk bebudak yang lemah...Mana-mana budak yang lemah,memang la aku sentiasa tengok....Budak-budak yang dah baik ni, buat je macam biasa...aku tengok sekali sekala dah la....
Tapi dia orang tak faham....Pas tu, buat perangai-perangai yang menunjukkan ketidak puas hatian dia orang ni...tapi honestly,pada aku tindakan macam tu dah dikira kurang ajar la....Jalan2, berbual....masa aku tengah mengajar...Kalau tegur,bat macam tak dengar jek....Aku hanya manusia biasa yang lemah Ya Allah, Bantulah hambaMu yang lemah ini....Kau jadikanlah murid-murid ku sebagai murid-murid yang bijaksana , yang hormat akan kedua ibu bapa serta orang yang lebih tua daripada mereka Ya Allah....Amin Ya Rabbal A'lamin...

No comments: