Sunday, June 14, 2009

Allah Maha Berkuasa

Malam tadi,aku mengajak wife aku solat isya'."Yang, jom solat isya'".Wife aku kata,"Jap lagi...ada sikit lagi nak print."(maklumlah...lagi 2sehari nak masuk sekolah balik...)
Tetiba je, apa yang dibuat hilang sekelip mata...bukan sebab apa, sebab tersalah tekan...Actually, itulah kelemahan software PLBS ni...x dapek den nak nolog....
Pengajarannya, kalau PM selalu cakap, rakyat didahulukan,pencapaian diutamakan...Dari sudut agama pulak, sepatutya kita semestinya menekankan prinsip ini...solat didahulukan...
Akhirnya, terpaksalah kami berdua bekerjasama menyelesaikan masalah tadi sesudah tanggungjawab dilaksanakan. Alhamdulillah....Ini hanya ujian kecil Allah sebab mungkin hati kami sedikit mengutamakan kerja dunia...Aku kini sedar kebesaranMu...Ampunkan aku ya Allah...Sesungguhnya,aku manusia lemah yang sentiasa berkehendakkan bantuanMu Ya Allah.

No comments: