Tuesday, October 27, 2009

Pertemuan

Minggu lepas, semasa berada di kampung, Kak Jang ada memberitahu yang dua pupu saya, Pn X mengajar di sekolah yang terlalu hampir dengan sekolah saya. Jaraknya lebih kurang 2 km sahaja. Walaupun sudah 2 tahun beliau di sana, perkara sebegini tidak pernah terlintas difikiran.

Untuk mendapat kepastian, saya bertanya dengan menghantar SMS kepada seorang kawan yang mengajar di sekolah yang sama. Balasan dari kawan td, "Ya, ada".Keesokkan harinya, Pn x memberi SMS kepada saya. Lebih kurang begini SMSnya,"salam dari Bukit Cina. Seronok dapat berkenalan dengan saudara mara lebih-lebih lagi berada jauh dengan keluarga"...Rupa-rupanya, kawan semalam memaklumkan pertanyaan saya kepada Pn X. Kami ada juga hajat untuk berjumpa selepas ini. Biasalah, sudah jauh ni, saudara la tempat berbual-bual berbinang masalah-masalah dunia..

Hari ini, semasa kursus penambahbaikan LDP, aku duduk di sebelah Cikgu Y,dari SK Bukit Cina. Beliau bukan S/U LDP tetapi hanyalah pengganti. Apabila sudah berbual-bual dan sudah mesra, rupa-rupanya beliau merupakan suami kepada Pn X. MasyaAllah, walaupun jarak tempat kerja saya dan beliau hanyalah 2 km, tetapi kami berkenalan sejauh 40km dari tempat kerja. Lokasinya di Kolej Komuniti Masjid Tanah.Indahnya kuasa Allah memakbulkan hajat kami untuk mula mengeratkan silaturrahim...

1 comment:

Mohd Halim Kadri said...

Salam cikgu Kamarul. Pertemuan dan perpisahan itu ketentuan Allah. 2 km tu kira jauh juga, kadang-kadang satu pejabat pun tak pernah bertemu.