Sunday, January 3, 2010

Kalimah ALLAH

Isu ini amat panas buat masa ini. Aku bukan orang yang berkuasa untuk berkata tentang hal ini. Apalah ada dengan pendapat aku sebab aku bukan somebody yang boleh mengubah apa yang berlaku sekarang tetapi sebab aku rasa, aku perlu keluarkan pedapat aku sebab ini blog peribadi aku. So, sesapa yang tak puas hati, aku mohon maaf sebab apa yang aku cakap ni hanyalah luahan hati sendiri.

Pada pendapat aku, sebagai negara yang bertunjangkan Islam adalah agama rasmi, agama lain tidak patut untuk menggunakan perkataan Allah. Jagalah sensitiviti orang beragama Islam. Janganlah disebabkan isu ini, berlaku perkara yang tidak kita jangka.

Untuk pihak yang berkuasa,e.g JAKIM Jabatan-jabatan agama[JAIS, do something...kalau kes Dr. Asri...cepat jek...], Kementerian Dalam Negeri, please la...do something yang boleh menyejukkan hati orang Islam, Janganlah rilex je..cool je...Tunjukkan la yang anda sedang berusaha untuk membela agama Islam yang merupakan agama rasmi negara kita.

Buat ahli-ahli politik serta menteri-menteri, pada pendapat aku, tentang agama,kita janganlah terlalu bertolak ansur. Tidak erlulah kita fikir yang kita akan kehilangan penyokong jika kita membela agama.

Langkah terakhir,kau harap kalau hal ini tidak selesai juga, aku harap Majlis Raja-Raja gunakanlah kuasa yang ada. Janganlah duduk senang lenang ketika ada orang yang sedang mengganggu gugat keistimewaan Islam sebagai agama rasmi. Betul kata Dr. Ridzwan[pengarang Haji Muda], ini merupakan kekalahan kita pada awal tahun.

No comments: