Thursday, September 17, 2009

Kereta Idaman

Suatu ketika dahulu, aku tak terfikir yang aku mampu membeli sebuah kereta yang aku idamkan. Ye la...Dahulu, pegi sekolah pun naik bas.Kalau lambat, kena berdiri sampai sekolah. Masa matrik, ramai orang yang pergi dihantar manakala balik dijemput. Tapi, aku masih lagi menaiki bas. Cuma masa belajar kat Ums je, apabila balik ke kampung, tak boleh naik bas. Gila hapa nak naik bas untuk merentas Laut China Selatan tu. So, terpaksalah aku menaiki kapal terbang tetapi diakhiri dengan menaiki bas untuk sampai ke kampung halaman.

Macam dah lari topik je. Sejak dua menjak ni, aku selalu lari daripada topik. Mungkin sebab semangat raya yang tinggal tidak berapa hari lagi. Mungkin juga disebabkan bulan bonus bagi umat Islam hampir sampai ke penghujung.Sebenarnya, aku ingin menceritakan kereta idaman aku dari kecil hingga sekarang. Tapi, pada aku, idaman mesti realistik.Janganlah idamkan yang di luar daya akal fikiran kita yang normal ni.

Kereta idaman semasa kanak-kanak


Kreta masa kartun transformer...waktu ni fikiran belum realistik kot...

Kereta Idaman semasa sekolah rendah


Kereta Idaman semasa sekolah menengah


Dah mula minat 4X4 kononnya...

Kereta Idaman semasa Kat UMS

Yang ni aku konpius gila....apasal aku cuma idamkan Wira aje..Mungkin semangat cinta akan negara ...hahhaha

Kini dan ini bukan idaman...ini ialah kenyataan

Alhamdulillah...Ini aje yang mampu ..

Tapi sebenarnya, jika kita impikan sebuah kereta tu, apabila kita dah menggunakannya, kita akan mengimpikan kete yang lain pula. So, tak yah la nak membazir. Kete semuanya sama je. Bezanya, lambat ngan cepat je....

No comments: