Friday, October 8, 2010

Pening Lalat

Sekarang saya sentiasa pening lalat saja setiap hari. Apa tidaknya, saya sedang mengejar dateline untuk menyiapkan penandaan karangan Bahasa Melayu. Macam-macam ada...Macam Astro jugak...Dari jawapan yang hebat meletop da bom hinggalah jawapan yang tak boleh dibaca...

Kalau jawapan yang Da Bom meletop tu senanglah. Begitu juga dengan jawapan yang tidak boleh dibaca. Tidaklah risau dengan markah yang diberi.

Kadang-kadang, takut jugak. Takut jika markah yang diberi tidak bertepatan...Kalau telebih, ok kot tapi kalau terkurang...Saya memohon kepada Allah agar memudahkan segala urusan. Segalanya dari menanda, memberi markah, menghantar semua jawapan dengan selamat hinggalah mereka berpuas hati dengan keputusan yang diperolehi.

Namun, saya tidak dapat nafikan, pengalaman ini merupakan pengalaman yang sangat berguna dan bernilai . Ia dapat digunakan semasa saya mengajar murid-murid saya. Ia tidak dapat digambarkan. Amat subjektif tetapi tidak semua guru berpeluang merasainya. Terima kasih Allah.

No comments: