Tuesday, October 26, 2010

Manusia

Sudah lama rasanya saya tidak mengemaskini blog ini. Bukannya sibuk sangat pun tapi ntahlah..Minat saya untuk menulis blog agak berkurang...Tidak tahu mengapa...

Hari ini, saya pergi ke sebuah bank untuk membayar pinjaman kereta. Semasa dalam perjalanan, saya melalui beberapa kedai judi (toto dan magnum). Apa yang menyedihkan saya, terdapat beberapa orang yang saya rasa beragama Islam [berdasarkan kulit mukanya] tidak rasa segan apatah lagi bersalah membeli nombor di premis itu. Emmm,kadang kala, tabiat manusia sukar difahami...

Apa yang menggelakkan hati saya, di antara dua premis ini, ada seorang wanita berbangsa Cina bersama sebuah komputer riba mencari pelanggan untuk meramal nombor apa yang akan keluar....Yang menambah kelakar lagi, ada jugak manusia yang saya rasa bodoh yang menginginkan perkhidmatan meramal nombor yang akan keluar oleh wanita itu.

Pada pendapat saya, sekiranya wanita itu boleh meramal nombor apa yang mesi keluar, buat apalah beliau duduk berpanas di tepi premis menjual nombor itu untuk mencari pelanggan. Kan lagi untung jka beliau sendiri membeli nombor yang diketahui akan keluar pada hari esok....

Kelakarkan??

No comments: