Tuesday, August 3, 2010

Hati Panasssss

Panassss…ada seorang cikgu bertanya…

Si Penanya: Awak belajar di mana dulu?
Saya: Universiti Malaysia Sabah.

Si Penanya: Wah, itu universiti tak pandai punya…
Saya: (Terkejut).Pada saya,apa yang penting, saya dapat kerja dan saya boleh buat keje…
(Nota: Saya mendapat APC pada tahun ketiga berkhidmat di sini…itu tanda saya boleh membuat kerja)...[bukan riyak tapi kecewa dengan statement si penanya].

Si Penanya : Universiti yang bagus Universiti Malaya…
Si Penanya membentangkan hujahnya tentang universiti yang dikatakan bagus ituh…
Si itu dari UM, Si ini juga dari UM dan banyak lagi…

Jika nak dibandingkan dengan UMS,memang la tak sama tapi unfair la kalau nak kata UMS universiti loyarrr punya….depend on student tu sendiri.
Kalau study kat Oxford sekalipun,kalau malas dan tak berusaha, tak kan berjaya. Menghabiskan borah ajo...

Malas nak layan tapi sebagai seorang manusia biasa, hati tetap panasss jugak…Hati saya berkata...Lebih baik masuk universiti biasa dari tak dapat masuk langsung macam Si Penanya…Sabar aje la…Ya Allah, Kau ampnkanlah hambaMu ini.Aku hambaMu yang lemah...

No comments: