Wednesday, August 18, 2010

Kecil tapi signifikan

Pada bulan Ramadhan ini, satu hikmah yang amat nyata buat kami [saya dan isteri] ialah kami dapat datang untuk ke sekolah lebih awal. Tidaklah tergopoh-gapah yang kadang kala,ianya boleh menimbulkan pergaduhan kecil...GGM[gaduh-gaduh manja].

Biasanya, kami keluar dari rumah pukul 6.50.Ops...memang awal tapi perlu diketahui seantero dunia, waktu tempat saya bekerja lebih cepat 15 minit dari waktu biasa. Tujuannya agar tidak berlaku kesesakan di kawasan sekitar. Kawasan sekitar kami mempunyai beberapa sekolah yang jaraknya amat dekat.

Tetapi pada bulan Ramadhan ini, kami dapat keluar lebih awal dari bulan-bulan lain...6.40 pagi [waktu dunia...ahahaha]. Walaupun beza dengan waktu sebelum bulan Ramadhan hanya 10 mini, namun kesannya amat signifikan.

Saya perlu mengelakkan kesesakan yang biasanya berlaku di sekolah isteri saya jika saya sampai di sana jam 7.00 pagi dan ke atas. Ini kerana ramai ibu bapa yang sampai pada waktu ini.

Jika saya sampai pada jam 6.55 pagi, biasanya tiada kesesakan berlaku. Ia sangat signifikan buat diri saya.

No comments: