Monday, March 8, 2010

Masjid Selat Melaka

Selepas lunch di Mc D, saya dan isteri terus bersiar-siar di Masjid Selat Melaka. Pemandangannya indah dan suasananya sangat tenang jika dibandingkan dengan fenomena cuaca masa kini.

Sampai di masjid ini, terus masuk ke dalam selepas selesai mengambil wuduk. Sebelum mula bersolat, hati tergerak untuk menghidupkan kipas yang letaknya betul-betul hampir dengan saya.[Kipas berdiri].

Setelah selesai bersolat, baharu saya sedar bahawa saya tidak merasa pun angin dari kipas ini. Saya hanya mendengar bunyi geseran perlanggaran antara angin laut yang bergerak dari kanan ke kiri saya sambil melanggar angin yang dihasilkan oleh putaran kipas ini yang berada berhampiran dengan saya. Semestinya, saya tidak berasa panas. Saya berasa sangat selesa, tenang dengan angin tulen pemberianNya.

Masyaallah. Hebatnya kuasa Allah. Allah ingin memberi pengajaran dan kesedaran kepada saya. Tanpa izinNya, kita tidak akan berjaya.

1 comment:

Amir Khairuddin said...

thumbs up...hahaha...mmg masjid da best kat mlake r pak usu...vision ye time sunset mmg da best...hahaha...