Saturday, May 9, 2009

Selamat Hari Ibu

Minggu ni tak ada apa yang menarik. Cuma sibuk dok dengar tentang sambutan hari ibu di mana-mana tempat yang aku pergi lebih - lebih lagi kat pasar raya yang besar-besar. Sales sana,sales sini atas tiket prsent for mother's day.

Honestly, aku tak berapa excited pun sebab ada apa yang dapat aku berikan kecuali sedekahkan Al Fatihah aje. sebab arwah mak aku meninggal dunia since tahun 2000. Masa tu aku dalam final year kat UMS. Tengah dok sibuk siapkan tesis and preoare for industrial training. Sedih sebab arwah meninggal 3 hari sebelum hari raya.

Biasanya, pada hari raya, aku memang tak balik. tapi aku pun tak tahu, kenapa aku teringin sangat nak balik pada tahun tu. Mungkin Allah dah gerakkan hati aku untuk balik agar dapat melihat wajah arwah mak buat kali terakhir.

Sempena hari ibu ini, aku ingin mengucapkan selamat hari ibu kepada semua ibu dan juga kepada mak mentua aku, Pn Nyonya binti Talip yang sudi menumpangkan dan memberikan secebis kasih sayang yang aku amat hargainya sehingga kini. Honestly, aku sangat-sangat terkilan kerana tak sempat berjasa kepada arwah mak. Satu sen pun arwah mak tak pernah merasa duit anaknya ini sebab masa kematiannya, aku masih belum habis belajar lagi.

Untuk yang masih ada ibu, jagalah dan bahagiakanlah ibu anda. Kita akan merasa kehilangannya apabila dia tiada lagi. Pada waktu ini, kita akan menyesal jika kita tidak berbuat sebaik yang mungkin kepadanya. Al Fatihah untuk roh Maslimah binti Hj Omar.

No comments: