Saturday, March 21, 2009

Kemalangan..

Sebelum aku menceritakan dengan panjang lebar tentang percutian aku di Sarawak, aku rasa baik cerita yang x best dulu...Aku balik dari Sarawak on Thursday.Then, balik ke Melaka hari Jumaat sebab stay kat Batu Pahat dulu.Dari Batu Pahat, aku terus g umah mak mentua di Melaka untuk bagi barang2 yang dah dikirim sebelum aku g Sarawak lagik.

So, disebabkan dah petang, aku pun plan nak balik umah sebab ada banyak keje yang perlu disiapkan. Masa kat simpang nak keluar dari kampung tu, kenderaan memang sibuk...Suddently, masa nak belok kanan jek, ada sebuah motorsikal dah langgar kereta aku...sedih siot...blur je masa tu...so,atas nasihat sorang brother nie, dia minta aku hantar penunggang motorsikal ni ke hospital. Aku dengan gabranya pun hantara la mamat nie ke hospital.

Pas hantar mamat nie kat emergency,aku pun park kete and call somebody untuk minta opinion daripada dia orang,what to do and so on.Pas tu,baru la aku tengok rupa kete aku tu...makin bertambah sedih la aku bila tengok bumper rosak.spotlight rosak and bonet kemik.Hilang daranya...hahhaha

Lepas minta opinon daripada orang, aku pun g buat report kat balai polis.Then, all this things settle on 10.00 p.m. Dah la penat,kete pulak rosak...Dugaan siot....Nampak gayanya, macam kene jadik rider je dalam masa 2-3 minggu nie. sebab kete nak anta bengkel and takes time to clear all the procedure.

But, syukur pada Ilahi sebab my wife and I tak ada apa2 injured. Also to mamat motor tu sebab selamat...Cuma mungkin jari luka ataupun patah je. But, this experience will remember sampai bila2 kot.

Thanks pada semua yang membantu...


Sayup je hati bila tengok kete macam ni...apa boleh buat...semuanya sudah ditentukan olehNya....

No comments: