Tuesday, February 17, 2009

Perjalanan Yang masih Jauh

Memandangkan dah lama x ada entry baru, hari ni aku just nak story peristiwa2 yang berlaku minggu lepas...
Sabtu yang lepas,as usuall la...bila dah cuti panjang masa CNY hari tu,tentulah kena ganti...walaupun balik awal, tapi dah namanya pun GANTI, memang la liat untuk menghadirkan diri...Namun ku gagahkan jua...maklumla...bila kita dah lama kat suatu tempat,tanggungjawab pun ada banyak sikit....wakakakka(perasan lama walhal ramai lagik cikgu2 yang jauh lebih lama dari aku)Buat PJ untuk budak2 tapi last2 aku yang injured kat bahagian belakang...mulanya aku x kisah gak...tapi kesakitan masih terasa lebih2 lagi masa sujud semasa aku menunaikan solat...so,aku pun g klinik kat depan Giant...doktor yang check aku tu kata muscle over stretch.So dia bagi la 2 jenis ubat tahan sakit and cream untuk sapu kat bahagian sakit...aku kata ok jek tapi dalam hati aku,still ada sikit x puas hati sebab doktor ni gayanya memang gaya seorang pemalas...dia x tengok pun musle aku yang dia kata over stretch tu...dia cuma tanya jek...aku redha je la...nak buat cam mana...kalau ada doktor2 atau bakal doktor yang terbaca kes macam aku nie, aku harap korang jangan la jadik macam doktor yang check aku nie...kalau x sakit,aku pun x nak membazir duit gi klinik la...mana ada orang suka2 je g klinik kecuali orang yang nak amik mc.(but aku x bukan orang yang macam tu pun...)

tapi,sakit2 pun masa hari sabtu tu,still g hi tea kat legacy. makanan nye ok gak...pada pendapat aku murahlah kalau hi tea RM25 tapi ada banyak jenis makanan...x rugi beb...start pukul 12.00 until 4.00 p.m.tapi ada gak sikit x puas hati kat pekerja2 hotel tu...bangang gila...kot ia pun korang nak kemas awal,area kita orang tengah sembang ngan lepak2 tu jangan la kacau...ni bising gila sebab sibuk alih meja...kata sampai pukul 4.00...Masa hi tea tu, adalah bunga call.nak jumpa malam nie...aku boleh je..lagi pun dah lama gila x jumpa mamat nie...last sekali aku jumpa masa aku bawak budak smakj ke mint...tu maknanya sebelum aku kawin...

aku jumpa bunga kat umah aku je sebab kalau jumpa kat luar,kesian pulak kat tini dok sorang2.Sembang la sampai pukul 2.00 pagi...seronok tengok kawan aku nie dah ada pangkat besar sesuai lah dengan ke'aktif'an si bunga nie masa kat ums dulu.kira mint x rugilah amik mamat nie...(tp ada sikit jealous jugak sebab dengar dia orang selalu g oversea....)tapi bila difikirkan ,semua tu kan ketentuanNya...rezeki masing2...

FYI, sampai sekarang nie pun sakit belakang badan aku nie x baik2 lagi...doa banyak2 moga disembuhkan dengan cepat..

One more things, semoga abah aku berada dalam keadaan sihat...Amin...Wassalam...

p/s: Tahniah kepada sahabatku,Mr Hatta yang telah selamat menimang cahaya mata kedua...semoga berjadi menjadi bapa yang dapat mendidik anaknya ilmu2 dunia dan akhirat...

No comments: