Tuesday, February 15, 2011

Doa Mustajab

Semenjak dua menjak ini, nampaknya blog ini segar sedikit. Mana tidaknya, tuan punya blog masih lagi "ketagihan" meng"update" blognya dengan menggunakan telefon bimbit BARUnya itu walaupun hakikatnya, tidak ada cerita yang menarik pun yang hendak diceritakan.

Dahulu, sebelum saya berpidah ke rumah saya ini, saya ada meminta sedikit pendapat daripada bapa dan abang ipar saya berkenaan dengan cara atau kaedah untuk mula menduduki rumah yang baharu siap dibina oleh pemaju.Setelah berbincang, saya dan isteri membuat keputusan untuk berjumpa dengan seorang ustaz di Batu Pahat, Ustaz Kaspin namanya. Saya amat mengingati nama beliau walaupun peristiwa ini sudah berlaku lebih kurang 3 tahun yang lalu kerana secara kebetulan, saya pernah mengajar anak beliau semasa saya bertugas di Kluang dahulu.

Dipendekkan cerita, soalan akhir beliau adalah samada kami(saya dan isteri) suka atau tidak untuk menerima tetamu ke rumah baru kami ini? Jawapan kami, Ya. Beliau membacakan sedikit doa kepada air mineral yang saya bawa serta menunjukkan cara untuk menggunakan air ini.

Alhamdulillah, setelah 3 tahun kami tinggal di rumah ini, ramai saudara-mara serta sahabat handai yang sudi datang bermalam di sini. Sememangnya, kami amat mengalu-alukan kehadiran mereka kerana saya percaya, kehadiran mereka akan menambahkan rezeki yang melimpah - ruah dari ALLAH.

Hari ini, kakak ipar saya datang melawat kami. Minggu lepas, kawan isteri saya serta sepupu saya sempat menjejakkan kaki di rumah saya ini. 2 bulan lepas pula, abang saya sekeluarga telah sudi bermalam di rumah saya.

Malam ini saya terfikir sendirian, berkat doa Ustaz Kaspin, Allah bukakan hati keluarga, sanak - saudara serta sahabat handai untuk bertandang ke rumah kami. Sesungguhnya, kehadiran mereka secara jujurnya memeriahkan lagi rumah ini dan kami amat menghargai kesudian mereka ke sini lagi...Terima kasih ALLAH. Terima kasih ustaz. Terima kasih semua.

No comments: