Friday, December 17, 2010

ADUN Tenang meninggal dunia

Takziah atas kematian ini. Semoga Allahyarham tenang menghadapi ujian yang mendatang.Allahyarham meninggal pada usia 59 tahun. Usia sebegini sebenarnya jika disamakan dengan diri saya merupakan usia yang agak singkat. Mengapa saya berkata begitu?Kerana saya perlu berkhidmat dengan kerajaan sehingga usia saya 58 tahun. (Rasa menyesal juga tidak mengambil pencen 56 tahun).

Bayangkan, jika kematian saya pada usia sebegini, saya hanya sempat mempersiapkan diri secara totalnya selama lebi kurang satu tahun. Ajal, jodoh, pertemuan di tangan Tuhan. Ia tidak akan lambat dan cepat sungguhpun sesaat dengan kehendak Allah.

Pengajaran dari peringatan ini untuk diri sendiri ini , ingatkah saat saat kematian setiap masa agar bekal yang perlu dibawa ke sana nanti mencukupi.

"Ya Allah, Kau masukkankanlah aku serta keluaraku ke dalam syurga Firdaus dengan rahmatMu Ya Allah..Aminn..."

No comments: