Thursday, December 31, 2009

Sowi...

Aktiviti hari ini sangat-sangat la membosankan...Selepas tidur seketika akibat menyaksikan kemenangan bergaya Arsenal pagi tadi, terus bergegas membuat kerja amal makruf nahi mungkar membersih cum mengemas kelas isteri kesayanganku.Aktiviti amal ini berlangsung sehingga jam 3.00 petang...[Ala-ala kerahan tenaga]...

Sedang asyik lunch [eh! iya ke lunch pukul 3.00 ], handphone berbunyi banyak kali. Bila tengok je, nombor yang keluar tu nombor rumah...Tension betul sebab sure alarm umah sedang berbunyi dengan banyak kalinya.

Actually, aku dah inform dekat company alarm ni tapi sampai sekarang x muncul-muncul lagi..Yang peliknya, alarm akan berbunyi berulang-ulang kali sekitar jam 3.00 hingga 4.00 petang sahaja...Waktu lain tak bunyik pon...Cuba kalau aku telefon cakap nak bagi duit ke...hadiah ke...sure berdesup datang...Lepas ni, aku dah tak nak cakap alarm ada problem. Aku akan cakap nak upgrade system alarm kat umah aku ni...kompom, dia orang datang as soon as posible...[Entah-entah, malam pun dia orang sanggup datang!!!]

Oleh yang demikian, besarlah harapan aku agar jiran-jiran aku mengamponkan dosa alarm aku yang berbunyi sebanyak beberapa kali sekitar jam 3.00 petang hingga 4.00 petang tadi yang menyebabkan anak-anak kecik menangis, bapak-bapak budak nak tidur pun tak dapat, ibu-ibu yang tak dapat meng'konsentret' sinetron indon...

So, to all my neighbours...SOWI ye...

2 comments:

samsiahalwadi said...

hehehe...dahsyat alarm nih ye...bunyi siang je.. nih alarm peringatan supaya x tido wktu petang kot... Sabo ye pemilik alarm....cuba ikhtiarkan supaya taukeh alarm tu datang...

Kamarul said...

Kita orang nak tarik e telinga tokey alarm ni...Kak Sham nak join sekali?